Vietnamese products dominate Tet market

VNA| 10/01/2025 13:25

With just over two weeks to the 2025 Lunar New Year (Tet) Festival, made-in-Vietnam products are having a dominant presence at supermarkets and convenience stores across the country, showcasing the growing strength of such brands as Kinh Do, Huu Nghi, Bibica, Cau Tre, and Vissan.

According to the Hanoi Trade Corporation, BRGMart supermarket chain has worked with its suppliers to increase the holiday inventory by two or three times compared to normal months. BRGMart is offering discounts of up to 50% on its high-quality Vietnamese products, ranging from rice, beef, chicken, seafood to confectionary and beverage from January 2 to 28.

At Central Retail Group’s Tops Market chain, Vietnamese products account for 90% of the inventory. The supermarket launched the “Vietnamese specialties for Vietnamese Tet” programme, featuring an array of local staples like smoked buffalo meat, dried bamboo shoots, and traditional confectioneries.

Meanwhile, Director of Co.op Mart Ha Dong Nguyen Thi Kim Dung projected a 5% rise in Tet sales compared to last year. The supermarket’s Bring Tet home with Co.op campaign spans 800 retail locations, offering traditional holiday experiences and showcasing OCOP (One Commune One Product) items.

Nguyen Ngoc Thang, deputy general director of Saigon Co.op, announced that its system has stockpiled approximately 12,000 tonnes of goods, representing a 30-50% increase across various product categories, adding the products are sold at stable prices as consumers are tighten their belt in a challenging economy.

Domestic products also maintain a strong presence at traditional markets. Local retailer Nguyen Hoang Long, who owns a confectionery shop on Hang Giay street, attributed the success of Vietnamese products to their competitive prices, typically 40-50% lower than imported alternatives, while maintaining comparable quality.

Former Chairwoman of the Association of Vietnamese Retailers Vu Thi Hau held that Vietnamese enterprises have invested big in production capabilities to create breakthroughs in quality improvement, product diversity, and packaging while maintaining competitive prices as compared to imports.

She added that prioritising domestic items not only helps Vietnamese consumers save their money but also support domestic economic development.

To ensure food security during the holiday season, Hanoi issued a market stabilisation programme and food safety plan. The city has maintained safe agricultural production while establishing supply chain connections with 1,327 agricultural producers across different provinces and cities.

According to Nguyen Kieu Oanh, deputy director of the municipal Department of Industry and Trade, the city has stockpiled 298,350 tonnes of rice, 59,670 tonnes of pork, and various other food items to meet customers' demand.

Economists said that consumer spending during the Tet season will trend towards economical choices due to ongoing economic challenges, prompting retailers to increase inventory and offer promotional programmes to stimulate consumption.

Theo vov.vn
https://vov.vn/en/economy/vietnamese-products-dominate-tet-market-post1147806.vov
Copy Link
https://vov.vn/en/economy/vietnamese-products-dominate-tet-market-post1147806.vov
Highlighted VietBao
  • Vì sao Nguyễn Xuân Son không thể tranh giải Quả bóng vàng?
    Nguyễn Xuân Son là cầu thủ "nội" hay "ngoại" trong cuộc bầu chọn quả bóng vàng bóng đá Việt Nam 2024? Thùy Trang xuất sắc ở hạng mục futsal hay bóng đá 11 người?
  • Đáng tiếc cho ca sĩ Quang Lê
    Quang Lê là giọng nam tiêu biểu của mảng nhạc vàng thế hệ đương thời. Đáng tiếc, anh không cho thấy sự thăng tiến trong nghề những năm gần đây, thay vào đó là đời tư ồn ào.
  • Chiêm ngưỡng nhà gỗ mái dốc đứng trên sườn núi cao
    Từ phong cách truyền thống của nhà gỗ Alpine, ngôi nhà được các kiến trúc sư thiết kế theo một hướng mới mang đến hơi thở vừa hiện đại vừa đậm chất văn hoá phù hợp với đặc trưng của vùng núi Rocky.
  • Tái diễn tình trạng tiếp viên hàng không tuồn hàng lậu
    Thống kê năm 2024 cho thấy tình trạng tiếp tay cho buôn lậu của các nhân viên hàng không vẫn tái diễn. Một số trường hợp bị an ninh sân bay bắt quả tang.
  • Trước scandal đăng ảnh nhạy cảm, Park Sung Hoon nổi tiếng như thế nào?
    Gần đây, làng giải trí Hàn Quốc xôn xao trước thông tin ngôi sao đang lên Park Sung Hoon, người vừa gây ấn tượng mạnh mẽ trong "Squid Game 2", vướng vào một scandal đăng tải hình ảnh nhạy cảm. Vụ việc này đã làm dấy lên nhiều tranh cãi và khiến công chúng tò mò về con đường sự nghiệp và mức độ nổi tiếng của nam diễn viên trước scandal này.
Don't miss
Vietnamese products dominate Tet market
POWERED BY ONECMS - A PRODUCT OF NEKO