Vietnam turns chip sector magnet with affordable and quality talent pool

VOV| 14/08/2024 12:24

Vietnam has emerged as a chip sector magnet due to its affordable and quality talent pool, with many firms from the United States, Taiwan (China), and the Republic of Korean looking to beat path to the country though boom strains resources, according to Japan’s news service Nikkei Asia.

Alchip Technologies, a leading Taiwanese provider of AI chip design services, is expanding its R&D team into the Vietnamese market where it is planning to open its first office this year. The company is likely to increase its headcount to up to 100 engineering staff over two to three years, Daniel Wang, chief financial officer of Alchip Technologies, said.

"After evaluating several Asian destinations for R&D team expansion, we realized that attracting talent in established tech economies like Japan might be challenging for Alchip's size and scale, though we are also expanding there," according to Johnny Shen, president & CEO of Alchip Technologies.

"Vietnam's promising pool of engineering talent and their strong work ethic make it a highly attractive option for us. We've been impressed by the dedication and commitment of Vietnamese engineers, who are eager to learn and contribute," he added.

Also venturing into the Vietnamese market in search of young engineers are GUC and Faraday Technology, affiliate chip design service providers for TSMC and UMC.

Likewise, several RoK companies are turning to the nation, partly to offset a brain drain in their home market. The RoK's BOS Semiconductors entered Ho Chi Minh City in 2022 to set up a support team. But as executives jetted between both nations to compare the two sets of staff, the quality of Vietnamese engineering convinced them to upgrade the team.

"They realised this could be a main R&D centre," Lim Hyung Jun, country manager of BOS Semiconductors, said in an interview. "That was really unexpected," he noted.

BOS designs AI chips, including for autonomous driving, for automotive clients like Hyundai. Lim said reaching one goal, that of having a system on a chip (SoC) designed in Vietnam, would serve to demonstrate local ingenuity.

Meanwhile, Marvell Technology Inc of the US describes Vietnam as a "strategic location for the development of engineering talent".

Industry veteran Le Quang Dam helped to build the US company's first office in the country. Growing from only a few dozen engineers in the first few years, his team now numbers more than 400, up from 300 last year.

"Vietnam will become Marvell's third-largest chip design hub, just after its headquarters in the US and India," Dam, general manager of Marvell Vietnam, told Nikkei Asia.

Marvell aims to increase its local headcount to about 500 by 2026. The hiring plan includes not only staff for the offices in Ho Chi Minh City, but also a new location in Da Nang in central Vietnam.

Theo vov.vn
https://vov.vn/en/economy/vietnam-turns-chip-sector-magnet-with-affordable-and-quality-talent-pool-post1114302.vov
Copy Link
https://vov.vn/en/economy/vietnam-turns-chip-sector-magnet-with-affordable-and-quality-talent-pool-post1114302.vov
    Highlighted VietBao
    • Ám ảnh cảnh giết mổ, chủ quán ở Đồng Nai nghỉ bán, 'trả tự do' cho 16 con chó
      Không muốn các con thấy cảnh giết mổ, chủ quán ở Đồng Nai thường dậy sớm làm thịt chó. Mới đây, anh quyết định nghỉ bán, chuyển nghề sau nhiều năm sống trong ám ảnh.
    • Độc lạ món cá sống ủ chua thành đặc sản
      Trước đây, cá sống được người dân ở Vĩnh Phúc sơ chế sạch và đem ủ với thính để muối chua nhằm kéo dài thời gian bảo quản. Lâu dần, món ăn này trở thành đặc sản có vị lạ miệng, hút khách thập phương.
    • Phát triển du lịch văn hóa nhìn từ thực tiễn sống động tại TP.HCM
      Biểu tượng (logo) của ngành du lịch TP.HCM là hình ảnh chợ Bến Thành, kết hợp cùng khẩu hiệu (slogan) “Vibrant Ho Chi Minh City - TP.HCM Sống động”, phủ lên dải quang phổ đa sắc màu. Nếu hình dung bức tranh du lịch TP.HCM qua sự phong phú màu sắc như thế, thì ở đó, không thể thiếu thực tiễn sống động của du lịch văn hóa - mũi nhọn trong chiến lược phát triển công nghiệp văn hóa hiện nay, dựa trên các giá trị đặc sắc của vùng đất đa dạng văn hóa, giàu tài nguyên du lịch văn hóa.
    • Malaysia được coi như cửa ngõ tiến vào thị trường Đông Nam Á
      Với nền kinh tế đa dạng, cơ sở hạ tầng tiên tiến và vị trí chiến lược tại trung tâm ASEAN, Malaysia được coi là cửa ngõ cho các doanh nghiệp muốn tận dụng tiềm năng của thị trường khu vực.
    • Cần bao nhiêu điểm IELTS để du học?
      IELTS là một trong những chứng chỉ tiếng Anh phổ biến và quan trọng nhất dành cho các bạn trẻ muốn du học. Đây không chỉ là tấm vé thông hành giúp bạn chứng minh năng lực ngôn ngữ mà còn là yếu tố quyết định bạn có đủ điều kiện nhập học tại các quốc gia như Úc, Canada, Mỹ, Anh, và New Zealand hay không. Tuy nhiên, mức điểm yêu cầu lại không giống nhau giữa các quốc gia, các trường và thậm chí là từng chương trình học.
    Don't miss
    Vietnam turns chip sector magnet with affordable and quality talent pool
    POWERED BY ONECMS - A PRODUCT OF NEKO