Vietnam-France business exchange, trade promotion workshop held in Paris

VNA| 22/10/2024 14:47

A trade promotion and business exchange workshop between Vietnamese and French enterprises was held in Paris on October 21 as part of the Vietnamese Goods Week in France.

The event, co-organised by the Vietnam Trade Promotion Agency (Vietrade) under the Ministry of Industry and Trade, the Vietnam Trade Office in France, the Paris Chamber of Commerce and Industry (CCI Paris), and the Ho Chi Minh City Investment and Trade Promotion Centre (ITPC), attracted more than 30 Vietnamese enterprises and many French partners.

At the workshop, ITPC Director Tran Phu Lu said that France is the first country in the European Union (EU) to have set up a Comprehensive Strategic Partnership with Vietnam. This is an important milestone for the two countries to review cooperation achievements, and build a roadmap for stronger cooperation and connection in the future.

He hoped that through the business connection, many French enterprises will know about quality products of Vietnam, thereby promoting two-way trade relations. In addition, open exchanges and better understanding of each other's needs and capabilities will help Vietnamese and French partners move towards establishing long-term and sustainable cooperative ties.

On this occasion, Bernard Quinet, Head of Business Connection Support Department of CCI Paris, introduced the market situation, needs and requirements of French businesses. He also offered suggestions to help Vietnamese businesses to effectively enter the French market.

France is currently Vietnam's fourth largest trading partner in Europe with bilateral trade turnover of US$4.8 billion in 2023, 1.5 times higher than in 2013 - when Vietnam and France upgraded their relationship to a Strategic Partnership.

In the first eight months of 2024, the two-way trade value between Vietnam and France reached more than US$3.4 billion, an increase of 6.9% over the same period in 2023, of which Vietnam's exports reached US$2.23 billion and imports from France hit US$1.18 billion.

Regarding investment activities, France now ranks third among European countries, and 16th out of 114 countries and territories investing in Vietnam. France's investment mainly focused on its strong fields such as telecommunications, renewable energy, environment, health care and pharmacy, manufacturing industry, food industry, and high-quality agriculture. These fields are suitable to Vietnam's orientations in foreign investment attraction and economic cooperation.

Theo vov.vn
https://vov.vn/en/economy/vietnam-france-business-exchange-trade-promotion-workshop-held-in-paris-post1130056.vov
Copy Link
https://vov.vn/en/economy/vietnam-france-business-exchange-trade-promotion-workshop-held-in-paris-post1130056.vov
    Highlighted VietBao
    • Ám ảnh cảnh giết mổ, chủ quán ở Đồng Nai nghỉ bán, 'trả tự do' cho 16 con chó
      Không muốn các con thấy cảnh giết mổ, chủ quán ở Đồng Nai thường dậy sớm làm thịt chó. Mới đây, anh quyết định nghỉ bán, chuyển nghề sau nhiều năm sống trong ám ảnh.
    • Độc lạ món cá sống ủ chua thành đặc sản
      Trước đây, cá sống được người dân ở Vĩnh Phúc sơ chế sạch và đem ủ với thính để muối chua nhằm kéo dài thời gian bảo quản. Lâu dần, món ăn này trở thành đặc sản có vị lạ miệng, hút khách thập phương.
    • Phát triển du lịch văn hóa nhìn từ thực tiễn sống động tại TP.HCM
      Biểu tượng (logo) của ngành du lịch TP.HCM là hình ảnh chợ Bến Thành, kết hợp cùng khẩu hiệu (slogan) “Vibrant Ho Chi Minh City - TP.HCM Sống động”, phủ lên dải quang phổ đa sắc màu. Nếu hình dung bức tranh du lịch TP.HCM qua sự phong phú màu sắc như thế, thì ở đó, không thể thiếu thực tiễn sống động của du lịch văn hóa - mũi nhọn trong chiến lược phát triển công nghiệp văn hóa hiện nay, dựa trên các giá trị đặc sắc của vùng đất đa dạng văn hóa, giàu tài nguyên du lịch văn hóa.
    • Malaysia được coi như cửa ngõ tiến vào thị trường Đông Nam Á
      Với nền kinh tế đa dạng, cơ sở hạ tầng tiên tiến và vị trí chiến lược tại trung tâm ASEAN, Malaysia được coi là cửa ngõ cho các doanh nghiệp muốn tận dụng tiềm năng của thị trường khu vực.
    • Cần bao nhiêu điểm IELTS để du học?
      IELTS là một trong những chứng chỉ tiếng Anh phổ biến và quan trọng nhất dành cho các bạn trẻ muốn du học. Đây không chỉ là tấm vé thông hành giúp bạn chứng minh năng lực ngôn ngữ mà còn là yếu tố quyết định bạn có đủ điều kiện nhập học tại các quốc gia như Úc, Canada, Mỹ, Anh, và New Zealand hay không. Tuy nhiên, mức điểm yêu cầu lại không giống nhau giữa các quốc gia, các trường và thậm chí là từng chương trình học.
    Don't miss
    Vietnam-France business exchange, trade promotion workshop held in Paris
    POWERED BY ONECMS - A PRODUCT OF NEKO