The top Gen Z travel trend in Taiwan is set-jetting

09/09/2024 10:55

A survey by travel platform Booking.com reveals that Taiwan’s Generation Z travellers, born between 1997 and 2012, favour solo trips and are significantly influenced by movies, TV shows and social media when choosing their travel destinations.

More young travellers prefer to go on solo holidays these days. — Photos Pixabay

TAIWAN - A survey by travel platform Booking.com reveals that Taiwan’s Generation Z travellers, born between 1997 and 2012, favour solo trips and are significantly influenced by movies, TV shows and social media when choosing their travel destinations.

According to the survey published recently, 71 per cent of young respondents in Taiwan choose travel destinations based on locations featured in their favourite films and TV shows, eager to “check in” at these iconic spots and experience the same restaurants or hotels seen on screen.

Nearly 70 per cent of respondents find travel inspiration through social media, whether from the travel experiences shared by friends and family or by gathering ideas from various platforms.

The survey also highlighted that young Taiwan people value “me time” during their travels. Nearly half of the respondents reported travelling solo in the past six months, and 71 per cent plan to do so within the next year.

Furthermore, 60 per cent of respondents prefer to avoid peak travel seasons. They also prioritise unique travel experiences beyond just visiting tourist attractions, such as hot air balloon rides or skydiving, according to the survey report.

Huang De-zhen, general manager of a Taiwan-based travel agency, said that many young people who inquire about travel to the mainland are particularly interested in visiting iconic locations featured in mainland TV dramas, especially period dramas.

Many have become interested in certain places on the mainland after seeing tourism promotion videos and travel bloggers’ posts on social media platforms like TikTok and Xiaohongshu, Huang said.

At the 2024 Taipei Summer Travel Expo in July, the mainland-based Association for Tourism Exchange Across the Taiwan Straits launched a promotional project featuring the popular drama To The Wonder to market tourism to the picturesque northwestern Xinjiang Uygur Autonomous Region, attracting many local inquiries. –  XINHUA

Theo vietnamnews.vn
https://vietnamnews.vn/life-style/1662602/the-top-gen-z-travel-trend-in-taiwan-is-set-jetting.html
Copy Link
https://vietnamnews.vn/life-style/1662602/the-top-gen-z-travel-trend-in-taiwan-is-set-jetting.html
    Highlighted VietBao
    • Ám ảnh cảnh giết mổ, chủ quán ở Đồng Nai nghỉ bán, 'trả tự do' cho 16 con chó
      Không muốn các con thấy cảnh giết mổ, chủ quán ở Đồng Nai thường dậy sớm làm thịt chó. Mới đây, anh quyết định nghỉ bán, chuyển nghề sau nhiều năm sống trong ám ảnh.
    • Độc lạ món cá sống ủ chua thành đặc sản
      Trước đây, cá sống được người dân ở Vĩnh Phúc sơ chế sạch và đem ủ với thính để muối chua nhằm kéo dài thời gian bảo quản. Lâu dần, món ăn này trở thành đặc sản có vị lạ miệng, hút khách thập phương.
    • Phát triển du lịch văn hóa nhìn từ thực tiễn sống động tại TP.HCM
      Biểu tượng (logo) của ngành du lịch TP.HCM là hình ảnh chợ Bến Thành, kết hợp cùng khẩu hiệu (slogan) “Vibrant Ho Chi Minh City - TP.HCM Sống động”, phủ lên dải quang phổ đa sắc màu. Nếu hình dung bức tranh du lịch TP.HCM qua sự phong phú màu sắc như thế, thì ở đó, không thể thiếu thực tiễn sống động của du lịch văn hóa - mũi nhọn trong chiến lược phát triển công nghiệp văn hóa hiện nay, dựa trên các giá trị đặc sắc của vùng đất đa dạng văn hóa, giàu tài nguyên du lịch văn hóa.
    • Malaysia được coi như cửa ngõ tiến vào thị trường Đông Nam Á
      Với nền kinh tế đa dạng, cơ sở hạ tầng tiên tiến và vị trí chiến lược tại trung tâm ASEAN, Malaysia được coi là cửa ngõ cho các doanh nghiệp muốn tận dụng tiềm năng của thị trường khu vực.
    • Cần bao nhiêu điểm IELTS để du học?
      IELTS là một trong những chứng chỉ tiếng Anh phổ biến và quan trọng nhất dành cho các bạn trẻ muốn du học. Đây không chỉ là tấm vé thông hành giúp bạn chứng minh năng lực ngôn ngữ mà còn là yếu tố quyết định bạn có đủ điều kiện nhập học tại các quốc gia như Úc, Canada, Mỹ, Anh, và New Zealand hay không. Tuy nhiên, mức điểm yêu cầu lại không giống nhau giữa các quốc gia, các trường và thậm chí là từng chương trình học.
    Don't miss
    The top Gen Z travel trend in Taiwan is set-jetting
    POWERED BY ONECMS - A PRODUCT OF NEKO