Lào Cai develops new tourism products to meet trends

22/07/2024 16:55

The northern mountainous province of Lào Cai has made use of its strengths to develop new tourism products that meet tourists’ travel trend.

Tả Van Commune in Sa Pa town is well-known for community-based tourism villages that draw numerous tourists. VNA Photo

LÀO CAI – The northern mountainous province of Lào Cai has made use of its strengths to develop new tourism products that meet tourists’ travel trend.

One of the new products that have drawn a large number of visitors recently is farmstay which allows tourists to join locals in agricultural activities such as growing vegetables or raising fish and livestock, and harvesting and using their products to cook meals.

Tả Van commune in Sa Pa town is well-known for community-based tourism villages that draw numerous tourists. Grasping tourists' needs, many local homestay service providers have used their agricultural production area to create unforgettable experiences for visitors.

Hòang Hiền, the owner of Lúa homestay, said that she found that visitors are particularly interested in experiencing the local life.

From May, foreign tourists come and plant rice in terraced fields with local residents. After a working day, they have dinners with the locals. In August and September, the tourists are offered to harvest rice, ride buffalos and bathe in streams.

Ricard, a French tourist, said visitors want to have such experiences, enjoying locals' daily lives in places where they come, not simply taking photos.

Meanwhile, visiting a farm stay model in Bát Xát District, visitors not only relax and participate in daily activities with local residents but also pick and collect herbal medicinal plants, to the field. They also have a chance to join in preparing traditional meals with local residents in the community house of the Red Dao Phìn Ngan.

Thanks to the massive forest area, the farm stay tourism model is booming in Lào Cai, generating twin benefits, helping increase income for locals, and promoting a sustainable environment. To expand agrotourism, Lào Cai has worked to connect tourists and destinations by organising events and farm trips for travel firms and media agencies.

Besides, it is developing many other tourism products in association with the promotion of the cultural identities of local ethnic minority groups.

At the same time, Lào Cai has strengthened coordination with domestic and foreign localities such as Hà Nội, Hải Phòng, Quảng Ninh, Yunnan (China), and Nouvelle Aquitaine region (France) to promote its tourism sector.

The Lào Cai Department of Tourism planned to organise a number of large-scale events to lure visitors in the coming time, such as Bắc Hà White Plateau Festival, Rose and Love Festival, Triathlon tournament in Bắc Hà, Sa Pa Snow Festival, and international tourism fair 2024.

According to the provincial Department of Tourism, in the first half of 2024, the province earned VNĐ13.5 trillion (US$531.18 million) from tourism services, a year-on-year surge of 24 per cent.

The locality welcomed more than 4.1 million visitors, fulfilling 48.67 per cent of its plan for the whole year.

Sa Pa town, honoured by Tripadvisor as one of the top five Trending Destinations in the world in 2024, remained Lào Cai's key destination with nearly 2 million visitors accommodated in the first half of this year.

This year, Lào Cai targets to attract 8.5 million visitors with tourism revenue of over VNĐ27 trillion. VNA/VNS

Theo vietnamnews.vn
https://vietnamnews.vn/life-style/1659704/lao-cai-develops-new-tourism-products-to-meet-trends.html
Copy Link
https://vietnamnews.vn/life-style/1659704/lao-cai-develops-new-tourism-products-to-meet-trends.html
Highlighted VietBao
  • Ám ảnh cảnh giết mổ, chủ quán ở Đồng Nai nghỉ bán, 'trả tự do' cho 16 con chó
    Không muốn các con thấy cảnh giết mổ, chủ quán ở Đồng Nai thường dậy sớm làm thịt chó. Mới đây, anh quyết định nghỉ bán, chuyển nghề sau nhiều năm sống trong ám ảnh.
  • Độc lạ món cá sống ủ chua thành đặc sản
    Trước đây, cá sống được người dân ở Vĩnh Phúc sơ chế sạch và đem ủ với thính để muối chua nhằm kéo dài thời gian bảo quản. Lâu dần, món ăn này trở thành đặc sản có vị lạ miệng, hút khách thập phương.
  • Phát triển du lịch văn hóa nhìn từ thực tiễn sống động tại TP.HCM
    Biểu tượng (logo) của ngành du lịch TP.HCM là hình ảnh chợ Bến Thành, kết hợp cùng khẩu hiệu (slogan) “Vibrant Ho Chi Minh City - TP.HCM Sống động”, phủ lên dải quang phổ đa sắc màu. Nếu hình dung bức tranh du lịch TP.HCM qua sự phong phú màu sắc như thế, thì ở đó, không thể thiếu thực tiễn sống động của du lịch văn hóa - mũi nhọn trong chiến lược phát triển công nghiệp văn hóa hiện nay, dựa trên các giá trị đặc sắc của vùng đất đa dạng văn hóa, giàu tài nguyên du lịch văn hóa.
  • Malaysia được coi như cửa ngõ tiến vào thị trường Đông Nam Á
    Với nền kinh tế đa dạng, cơ sở hạ tầng tiên tiến và vị trí chiến lược tại trung tâm ASEAN, Malaysia được coi là cửa ngõ cho các doanh nghiệp muốn tận dụng tiềm năng của thị trường khu vực.
  • Cần bao nhiêu điểm IELTS để du học?
    IELTS là một trong những chứng chỉ tiếng Anh phổ biến và quan trọng nhất dành cho các bạn trẻ muốn du học. Đây không chỉ là tấm vé thông hành giúp bạn chứng minh năng lực ngôn ngữ mà còn là yếu tố quyết định bạn có đủ điều kiện nhập học tại các quốc gia như Úc, Canada, Mỹ, Anh, và New Zealand hay không. Tuy nhiên, mức điểm yêu cầu lại không giống nhau giữa các quốc gia, các trường và thậm chí là từng chương trình học.
Don't miss
Lào Cai develops new tourism products to meet trends
POWERED BY ONECMS - A PRODUCT OF NEKO